Komende zomer wordt het druk op Schiphol. De luchthaven Schiphol proberen er voor te zorgen dat de overlast voor passagiers zo beperkt mogelijk zal zijn. Langere wachttijden zullen op bepaalde dagen onvermijdelijk zijn. Met jouw hulp kunnen we de overlast verminderen. Wij vragen je hiervoor het volgende:
- Kom op tijd maar niet te vroeg. Hoe laat je op Schiphol wordt verwacht verschilt per vlucht. Je luchtvaartmaatschappij geeft van te voren aan hoe lang van te voren je wordt verwacht. Op de app van Schiphol of kan je zien hoe druk het wordt. Kom niet uren eerder aan dan wat je luchtvaartmaatschappij adviseert, want dan is de securitycontrole of de incheckbalie nog niet open voor jouw vlucht en zorg je er voor dat de rijen nodeloos langer zijn. Schiphol laat daarom op dit moment alleen passagiers toe tot de vertrekhal die binnen 4 uur vliegen.
- Check online in voor je vlucht Bij veel airlines kun je thuis alvast online inchecken. Dat scheelt tijd bij de incheckbalies.
- Beperk je handbagage en beperk het tot 1 tas. Let goed op wat je wel/niet in de handbagage mag mee nemen en voorkom zo extra werk voor het beveiligingspersoneel. Je hoeft op Schiphol geen vloeistoffen of elektronica uit je tas te halen; laat dat er dus in.
- Volg aanwijzingen op. Personeel van Schiphol maar ook medewerkers van je luchtvaartmaatschappij worden geïnformeerd op welke wijze de passagiers het beste geleid kunnen worden. Dit kan b.v. in hal 1 anders zijn dan in de andere hallen. Ga niet in discussie, maar volg zo goed als kan de aanwijzingen op.
- Blijf vriendelijk en aardig. De medewerkers op Schiphol doen hun best, maar er zijn deze zomer nu éénmaal heel veel mensen die een vliegreis maken. Blijf daarom vriendelijk en aardig. Met jouw medewerking kan je bezoek aan Schiphol snel en efficiënt verlopen.